LINDA BACKLUND

HJÄLP!

Kategori: MIN VARDAG

I morgon ska man ha bestämt sig om man vill göra delprovet inför gesällen
eller inte. Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra. Hela avtalet känns oseriöst
& det gör mig osäker. Hjälp.. Det som säger emot är; Du kan fortfarande göra
delprovet vid nästa tillfälle för samma pris - plus att du har mer arbetserfarenhet
& kanske är duktigare. Du har ändå inget gesällbrev när du söker jobb, så du har
inte rätt till en normal lön. Du måste bli anställd på salong för att kunna räkna
timmarna - & sedan få göra gesällen. Ah, finns massa massa massa saker som
säger emot. & det som säger för är; Du kan börja räkna timmarna om du får
anställning - men det kommer jag förmodligen inte få någonstans. Ah det var
typ det. Du kan fortfarande bli en grymt duktig frisör & fortfarande få en bra lön.
Jag tycker inte om när man tvekar, jag blir så otroligt negativ då.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: