LINDA BACKLUND

SVAR PÅ FRÅGESTUND

Kategori: FRÅGOR & SVAR

Vilka är dina favoritplagg? :)
Jag älskar vita skjortor, tunikor, linnen. Ja, vita plagg över lag! Helst lite oversize, så man kan känna sig avslappnad & bekväm

dina tre bästa hårvårdstips!
1. Om du måste platta håret, köp en bra stylingtång! Jag rekommenderar GHD skarpt.
2. Använd bra shampo & balsam, det skyddar & bevarar hårets kvalité mer än vad man tror.
3. Använd inpackning någon gång ibland & klipp dig ofta! :)


vad gör dig riktigt glad?
överraskningar!

5 plagg du bara måste ha i sommar! :)
1. En vit fin klänning
2. En orange topp/blus/vad-som-helst.
3. En gul kuvertväska (om det räknas som plagg..)
4. Ett par perfekta jeansshorts
5. aaah, har så mycket jag vill ha! Men sist, en snygg byxdress


Om du inte hade velat bli frisör, vad hade du velat bli då?
Då hade jag velat bli inredningsarkitekt eller journalist

shorts eller klänning?
Shorts

spara eller slösa?
Jag sparar så jag kan slösa massa på samma gång


Är du nöjd med dig själv? Vad är du mest respektive minst nöjd med?
Ja, det är jag. Det jag är mest nöjd med är att jag har lätt för att träffa folk & att jag ofta är glad. Det jag är minst nöjd med är att jag  

Vad lyssnar du helst på för musik och kan du sjunga bra??
Jag lyssnar helst på vanlig jävla musik, haha. Jag föredrar rock framför house. Jag  älskar att sjunga & är inte helt tondöv, men bra sjunger jag inte!

Vad vill du jobba med efter skolan? :)
Just nu vet jag ingenting.


Nämn en blogg du tycker mycket respektive lite om :)
Okej, en blogg jag tycker mycket om är petra tungårdens blogg. Hon är så snygg & verkar leva ett drömliv, som jag mer än gärna hade levt.
En blogg jag tycker lite om är Isabel Adrians. Hon är för tråkig helt enkelt. Men jag följer den ändå..

Vad tycker du mest om, sommar eller vinter? Och varför?
Sommar. Allt är mycket enklare då & man känner sig lite snyggare när man har lite färg på kroppen. Vintern är jobbig, kall, blåsig, blöt, usch.

Hur träffades du och din pojke?
Vi började prata lite på sms och msn. Sedan kollade han på min fotbollsmatch & sedan träffades vi på midsommarafton. Sedan träffades vi några gånger & sen fick han mig på fall ;)

Hur många par skor äger du?
(går ner till mitt rum & ränkar...) Jag har exakt 40 par skor. Men då räknar jag inte med träningskor & flipflop & tofflor. Utan bara riktiga skor :)

Vilken dryck (som innehåller alkohol) gillar du bäst?
Den är svår. Men lakrits/hallon shot är bäst. Sen kommer smirnoff ice, på en delad 1:a plats.

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Jag önskar mig en kamera & en laptop. En egen lägenhet & en äppelgrön peugeot. (haha). Sedan så önskar jag mig allt från nagellack till kläder.

Vad tycker du om ditt jobb?
Jag gillar mitt jobb! Jättebra folk som jobbar där & man träffar människor. Perfekt!

Om jag säger Julia, vad säger du då?
Lillasyster. Ser henne framför mig med sitt kritvita krulliga hår♥

Läser du mycket? Har du några bra bok eller tidnings tips?
Nej, eller det är i perioder. Eller tidningar läser jag. Sofis mode tycker jag är bra. Sedan läser jag veckorevyn, hänt extra & bild (i tidningsväg). När det kommer till böcker så läser jag helst självbiografier eller kriminalromaner. Om du tycker om det med så ska du läsa Karin Alvtegens serie med romaner; Skuld, Svek, Skam, Saknad, Skugga. Bingo Rimérs bok är också bra. Även Carolina Gynnings två böcker. Tycker du om mode så ska du läsa Elsas Mode.

Hur sminkar du dig till vardags?
Jag använder alltid concealer & lite puder. Just nu använder jag även mascara då mina ögonfransar är ofärgade! Iböand känner jag för att fylla i mina bryn, ha läppglans & rouge. 

Vad väljer du, en hemmakväll med några vänner eller en redig kväll på krogen?
Hemmakväll

Vart handlar du mest kläder?
Skulle säga H&M

Vad tycker du om din systers blogg?
Den är bra! Det är alltid kul att kolla in & se vad hon har för sig (:

vad tycker du om människor som har eksem/torr hy?
Jag tycker inte något speciellt om dom? Jag har själv torr & känslig hy, så jag hoppas väl inte att någon tycker något speciellt om mig på grund av det.

vilka är dina favorit skor på sommaren?
Converse, antar att jag inte är ensam?

Favorit film?
Jag har ingen. Men älskar komedier & highschool filmer.


FYRA SNABBA!!
(det fetstilta röstar jag för!)
convers / high heels
svart / rosa
Gina Tricot / H&M
frukt /
chips


vilka bloggar följer du?
michaela forni, petra tungården, blondinbella, kenza, tyra sjöstedt, lisaplace, carolina gynning, elin kling, dollyblond, julia backlund, frida bengtsson, andrea andersson, paow, foki, hanna, anna hibbs, lisa, sofi fahrman, chloé shuterman, amanda, dessie & linn.

favorit artist?
Michael jackson

Kommentarer


Kommentera inlägget här: