LINDA BACKLUND

PAJ ÄR GOTT

Kategori:

Tänkte dela med mig av ett litet paj-recept som är smidigt att kunna med tanke på att du kan fylla din paj med vad som helst! Jag älskar spenat- & fetaost paj till exempel. Sen älskar jag även kyckling- & broccolipaj & även en vanlig ost- & skink paj... Jag älskar paj helt enkelt haha.
 
Sätt ugnen på 200 grader.

Knåda ihop;
100 gram smör
3 dl mjöl
3 msk vatten
 
Tryck ut degen i en smörad form & förgrädda pajdegen i 15 minuter mitt i ugnen på 200 grader.
 
Ta sedan ut formen & lägg i det du vill ha i pajen. Gör en äggstanning;

3 ägg
3-4 dl mjölk
salt
peppar
valfria kryddor
 
Häll äggstanningen över innehållet du lagt i formen. Toppa med lite riven ost eller fetaost. Låt pajen stå inne i ca 30 minuter, eller tills den ser färdig ut!
 
Serveras med en dressing & sallad kanske?
 
 
Jag gör en spenat-, tomat- & fetaostpaj just nu! & såhär ser det ut än så länge!
 

Kommentarer

  • Julia säger:

    Sa mamsen att vi skulle göra paj idag eller? :)

    Svar: nej? hihi :)
    Linda

    2013-01-18 | 20:15:35
    Bloggadress: http://juliabacklund.blogg.se
  • Julia säger:

    Är korten tagna med din canon? :)

    Svar: Yes det är dom julle ! :) <3
    Linda

    2013-01-22 | 08:10:51
    Bloggadress: http://juliabacklund.blogg.se

Kommentera inlägget här: